Elokuu viimeinen kesä kuukausi on aluillaan. Vielä voi nauttia helottavasti paistavasta lämpimästä auringosta.Olen kerännyt auringon säteitä aina, kun vaan olen kerinnyt, vaikka en tiedä näkyykö se minusta millään lailla, kun olen pohjoismaisen vaalea ihoinen.Alku syksyn illat ovat tunnelmallisiakin, kun voi alkaa polttaa kynttilöitä ja katsella kuutamoa.

Mielialani on vaihdellut päivästä riippuen synkästä alakulosta rauhalliseen tyyneyteen. Tänään itkin kauan aikaa lohduttomasti yksinäisyyttäni, poikaystävän puutetta, maailman epäoikeuden mukaisuutta, väkivaltaa, kuolemaa, sairauksia, siis kaikkea mahdollista kurjuutta.Kukaan ei tullut lohduttamaan.Tajusin ettei minulla ole koskaan ollut oikein hyvää ystävää, jonka kanssa olisin voinut olla täysin oma itseni eikä suhteelle olisi mitään tarkkoja rajoituksia.Kaikki tähän astiset kaverini ovat olleet hyvin erikoisia persoonia, liian itsekkäitä ja muutenkin kova luonteisia.Olen aina kokenut joutuvani mielistelemään ja ehdottelemaan tekemisiä, kun toinen on ollut passiivinen.Aivan kuin toinen olisi jatkuvasti oven raossa kurkkimassa ulos, milloin pääsee pois luotani.Jo lapsuudesta muistan useita kiusaamistilanteita.Kerran minut lukittiin pimeään varastohuoneeseen, milloin sain risusta naamalle, joku piilotti hiuspidikkeeni, ääntäni pilkattiin, pyöräni väriä, vaatteitani haukuttiin. Tässä vain osa mitä nyt tulee mieleen.Uusien ystävien löytäminen on vaikeaa, kun en tykkää hirveästi puhua pinnallisia juttuja ja olen varuillani. En luota helposti kehenkään.Joskus tuntuu kuin kukaan ei enää kaipaisikaan uusia tuttavuuksia. Kaikilla olisi ne parhaat jo saadut omat ystävänsä.Kumpa edes joskus hamassa tulevaisuudessa tapaisin mukavan, ystävällisen, fiksun, huumorintajuisen, raittiin miehen, jonka kanssa kemiat toimisivat.Olen myös miettinyt tätä nykyistä elämää kauheaa suorittamista päivästä toiseen. Aivan kuin koko yhteiskunta olisi suunniteltu vain yhdentyyppisiä ihmisiä varten.En voi uskoa, että tuo sivuni kävijämäärä laskuri pitää paikkaansa. Kuka jaksaisi lukea päiväkirjaani. :(